Czy wiesz, że 93% konsumentów sprawdza opinie online przed podjęciem decyzji o zakupie? Aż 72% twierdzi, że pozytywne opinie zwiększają ich zaufanie do lokalnej firmy. Jeśli chcesz, aby Twoja firma w Poznaniu i okolicach rosła, musisz zadbać o swoją reputację online, a kluczem do sukcesu są opinie w Google.
Pozytywne recenzje to jeden z najsilniejszych sygnałów rankingowych dla algorytmu Google. Im więcej ich masz, tym wyżej możesz pojawić się w wynikach wyszukiwania, stając się liderem w swojej branży w Twojej okolicy.
Ale jak je zdobyć? Zasada jest prosta: musisz poprosić.
Metoda, która działa:
Daj coś wartościowego Najlepszym momentem na prośbę o opinię jest chwila, gdy klient jest zadowolony z Twojej usługi. Pozytywne doświadczenie jest kluczowe! Pamiętaj, aby nie oferować żadnych korzyści materialnych w zamian za recenzję, ponieważ jest to niezgodne z wytycznymi Google i może prowadzić do usunięcia opinii, a nawet zawieszenia Twojego profilu.
Ułatwiaj proces Zamiast prosić klientów, by „poszukali Cię w Google i napisali opinię”, spraw, aby było to banalnie proste. Możesz wygenerować bezpośredni link do wystawienia opinii, który przekieruje klienta prosto do formularza recenzji. Ten link możesz wysłać mailem lub SMS-em po zakończeniu usługi.
Bądź ekspertem od odpowiadania na recenzje Aktywnie zarządzaj opiniami, odpowiadając na wszystkie — zarówno pozytywne, jak i negatywne. To pokazuje Google i potencjalnym klientom, że zależy Ci na ich zdaniu i dajesz wartość po sprzedaży.
Gotowe szablony odpowiedzi, które możesz użyć:
Na pozytywną opinię: „Pani Anno, serdecznie dziękujemy za ocenę 5 gwiazdek i tak miłe słowa! Niezmiernie nas cieszy, że jest Pani zadowolona z [nazwa usługi]. Zależy nam na tym, by nasi klienci czuli się [określ pozytywną cechę, np. komfortowo, profesjonalnie, itd.]. Zapraszamy ponownie!”
Na negatywną opinię: „Panie Tomaszu, dziękujemy za podzielenie się opinią. Jest nam bardzo przykro, że nie spełniliśmy Pana oczekiwań. Prosimy o pilny kontakt telefoniczny [numer telefonu] lub mailowy [adres e-mail], abyśmy mogli wyjaśnić sprawę i zaproponować satysfakcjonujące rozwiązanie.” Nigdy nie wdawaj się w kłótnie i przenieś rozmowę do kanału prywatnego.
Jak WebSpark może Ci w tym pomóc?
Wiem, że w prowadzeniu biznesu brakuje czasu na takie detale. Dlatego w moim pakiecie Aktywna Marka zajmuję się tym za Ciebie. Oprócz tworzenia strony internetowej i prowadzenia profilu Google, aktywnie zarządzam reputacją Twojej firmy online, byś mógł skupić się na rozwoju. Dzięki temu zyskujesz pełną kontrolę nad marką i generujesz stały ruch oraz zapytania od klientów z Poznania i okolic.
Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów, skontaktuj się ze mną lub sprawdź mój pakiet na stronie https://webspark.pl/aktywna-marka/